Els plànols de l’obra pel tram de Can Bages preveien unes franges d’afectació d’entre
17 i 24 m d’amplada.
En el projecte no es van preveure les dificultats orogràfiques que
suposava travessar aquests llocs amb desnivells superiors als 30m.
Ja amb les obres en plena execució ENAGAS no sabia com accedir als torrents de
Can Bages. Finalment, han optat per la perforació des dels torrents laterals, opció que
suposa un desmunt de terres molt considerable en el lloc on conflueixen els dos torrents.
La tuneladora que perfora la paret del Ripoll ha abocat fangs al riu
provocant l’enterboliment de l’aigües. Tot això un impacte ambiental molt important, que
no havia estat previst correctament.
Aquests fets, que afecten a diferents municipis del Vallès, ens serveixen una vegada més
per denunciar:
- Que el 2010 els transportistes i reguladors de gas francesos i espanyols no validaren la comercialitat del projecte Midcat i apostaren per la connexió
interestatal pel Pirineu basc.
- El despropòsit d’aquesta obra que travessa espais protegits tant en el planejament municipal com alguns de la xarxa Natura 2000.
- Els impactes ambientals són superiors a les previsions del projecte.
- L’improvització d’aquesta obra, que s’ajusta sobre la marxa i s’amplia més enllà del límit de les franges laterals i cursos d’aigua inicialment establerts.
- S’han travessat rius i rieres sense intervenció de l’Agència Catalana de l’Aigua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada